انواع کاغذ سابلیمیشن

زمانی که شروع به فعالیت در زمینه چاپ روی پارچه و یا چاپ برروی انواع متریال بر اساس متد سابلیمیشن می کنید قطعاً دانش و آشنایی لازم در مورد انواع کاغذ سابلیمیشن برای حفظ کیفیت و کارایی چاپتان مهم است. اهمیت اطلاعات صحیح در مورد کاغذ ترانسفر زمانی بیشتر مشخص می شود که شما مبتدی باشید و جزو تازه واردان به عرصه چاپ سابلیمیشن باشید. انتخاب کاغذ اشتباه می تواند به سمت یک چاپ بی کیفیت سوق دهد.

کاغذ سابلیمیشن که رنگ و جوهر را برروی خود نگه داشته و تا زمان انتقال برروی متریال طرح را حفظ می کند و سبب انتقال صحیح می شود اغلب دارای ویژگی ها و مشخصات متفاوتی است. همین امر سبب می شود این کاغذ ترانسفر در دسته بندی های مختلفی قرار بگیرد که در این مطلب قصد داریم در مورد آن بیشتر به شما اطلاعات بدهیم.

انواع کاغذ سابلیمیشن

زمانی که در حال خرید ابزارآلات چاپ هستید، با انواع گزینه ها مواجه می شوید که کیفیت های متفاوتی را به شما ارائه می دهد. اینکه کاغذ هایی با کیفیت های متفاوت در بازار موجود است به تفاوت در مشخصات آن برمی گردد که انواع کاغذ سابلیمیشن بر اساس این مشخصات عبارتنداز:

  • ابعاد کاغذ سابلیمیشن

کاغذ سابلیمیشن در ابعاد مختلفی تولید می شود. تنوع در این ابعاد با توجه به سایز طرح و همچنین اندازه چاپگر است. کاغذ در اندازه های مختلف از 0A تا A8 نیز موجود است. برای چاپ قطعات کوچکتر همچون لیوان، زیر لیوانی ها، دستمال، لباس کودک، روبان و سایر محصولات کوچک از کاغذهای قطعه ای استفاده می شود.

اما اکثر تولید کنندگان حرفه ای پارچه برای چاپ روی رول های پارچه از کاغذ های رولی استفاده می کنند. کاغذهای رولی متناسب با عرض های مختلف پارچه نیز در بازار موجود است و از عرض 60 سانتی متر تا 320 سانتی متر متغیر است.

در انتخاب کاغذ با ابعاد مناسب باید توجه کنید که ابعاد کاغذ با اندازه طرح متناسب باشد و کاغذ تمامی طرح را بتواند در بر بگیرد و دوم آنکه ابعاد کاغذ با اندازه قابل چاپ برای پرینتر سابلیمیشن متناسب باشد.

  • وزن کاغذ سابلیمیشن

وزن یا گرماژ کاغذ بر اساس واحدی بنام GSM اندازه گیری می شود که همان گرم بر متر مربع است که چگالی کاغذ را مشخص می کند.  اگر بخواهیم ساده تر بیان کنیم هر چه وزن کاغذ بیشتر باشد کاغذ ضخیم تر و هرچه وزن کاغذ سبک تر باشد، ضخامت آن کمتر و نازک تر است.

کاغذ ها از گرماژ مختلف 18 گرم تا 320 گرم بر متر مربع توسط برندهای مختلف تولید می شود.

اما شاید این سوال برایتان پیش بیاید که چرا کاغذ در گرم ها و ضخامت های متفاوتی تولید و استفاده می شود؟ برای پاسخ به این سؤال باید این موضوع را عنوان کرد که وزن و ضخامت کاغذ مستقیماً  بر سرعت چاپ اثر گذار و در ارتباط با آن است.

کاغذهایی با گرماژ و وزن پایینتر با پوشش سبک تر اغلب بهترین نتیجه را برای کار با چاپگرهای فرمت بزرگ و چاپ طاقه های پارچه را می دهند. این نوع از کاغذ ها به سرعت جوهر را جذب می کنند و جوهر به سرعت روی آن خشک شده و آماده انتقال برروی محصولات و منسوجات می شود.

بنابراین اینگونه از کاغذهای سبک وزن برای چاپگرهایی با سرعت بالا مناسب هستند. البته مشخصه GSM در مشخصات دستگاه آورده شده است که به خوبی مشخص کرده است که چاپگر توانایی چاپ باکیفیت برای کدام گرماژ کاغذ را دارد. به علاوه جنس پارچه و یا هر متریال دیگری نیز در انتخاب و خرید کاغذ سابلیمیشن دخیل است که می توانید برای اطلاع از آن اینجا را بخوانید.

  • میزان کوتینگ کاغذ

مشخصه اصلی و یکی از مهمترین ویژگی هایی که کاغذ سابلیمیشن دارد و سبب تمایز آن از کاغذ معمولی می شود، وجود پوشش و لایه کوتینگ Coating است. این لایه کوتینگ یک پوشش مخصوص است که با کیفیت های مختلفی برروی کاغذ عرضه می شود. یک پوشش کوتینگ با کیفیت که در برترین برندهای تولید کننده کاغذ سابلیمیشن مورد استفاده قرار می گیرد مانع از جذب جوهر و نفوذ آن به کاغذ می شود.

بنابراین هرچه میزان کوتینگ که به گرم محاسبه می شود بیشتر باشد این کاغذ با کیفیت تر است و در نتیجه چاپ واضح تر، بدون هیچگونه خطوط چاپ نشده رابه شما می دهد.

نکات خرید کاغذ سابلیمیشن

باتوجه به اینکه بیس تولید کاغذ ترانسفر همان کاغذ معمولی است که در یک سمت دارای لایه کوتینگ است نباید با آن اشتباه گرفته شود. دومین موضوع برای اینکه بفهمید یک کاغذ سابلیمیشن خوب و با کیفیت خریداری کرده اید به چند مشخصه زیر باید دقت کنید.

ضخامت کاغذ: ضخامت کاغذ در جذب جوهر مهم است. هر کاغذی تحمل نگهداری دوز مشخصی از جوهر را دارد. اگر میزان جوهر بیش از ظرفیت و صخامت کاغذ باشد، به داخل آن نفوذ کرده و در تمام کاغذ نشر پیدا می کند  و طرح خراب می شود.

نرخ انتقال: نرخ انتقال یعنی توانایی کاغذ در سرعت خشک شدن جوهر و سپس انتقال صحیح آن به متریال در دستگاه پرس حرارتی است. نرخ انتقال مستقیماً سرعت چاپ را تعیین می کند.

سلامت ظاهری: سلامت و کیفیت یک کاغذ مرغوب از ظاهر آن نیز قابل تشخیص است. به عنوان مثال یک کاغذ خوب بدون لکه و یا خطوط است و کیفیت در همه جای آن به خصوص در رولهای کاغذ با طول و عرض زیاد یکسان است. زمانی که میخواهید از سلامت یک کاغذ اطمینان حاصل کنید آن را بررسی کنید که لکه های آلودگی و ناخالصی نداشته باشد.

 وجود این لکه ها بر  کاغذ سبب انتقال ناصحیح طرح می شود و رنگ را نمی پذیرد.

سازگاری با مرکب: از دیگر خصوصیات لازم برای انواع کاغذ سابلیمیشن میزان سازگاری با مرکب سابلیمیشن است. اغلب برندهایی که تجهیزات و دستگاه چاپ پارچه را تولید می کنند، تجهیزات و ملزومات سازگار با یکدیگر  را نیز ارائه می دهند.

بهترین کاغذ سابلیمیشن

برندهای مختلفی در زمینه تولید کاغذ سابلیمیشن فعالیت دارند که یکی از بهترین برندهای موجود در بازار کاغذ هانسول ساخت کشور کره است. این برند به صورت تخصصی در تولید انواع کاغذ سابلیمیشن رولی و قطعه ای در ابعاد مختلف، گرماژ و با لایه کوتینگ با کیفیت فعالیت دارد.

شرکت فبتاک ارائه دهنده انواع کاغذ سابلیمیشن و تجهیزات چاپ سابلیمیشن است.برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید کاغذ سابلیمیشن با کارشناسان شرکت فبتاک در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *