مراحل چاپ بنر

بنر به عنوان یکی از بهترین روش‌های تبلیغات، نیازمند ویژگی‌هایی مثل طراحی جذاب و کیفیت چاپ بالا می‌باشد تا بتواند ایده تبلیغاتی شما را به مخاطب برساند و به برندینگ مجموعه شما کمک کند. مراحل چاپ بنر شامل طراحی اولیه، چاپ و بررسی خروجی کار می‌شوند که به کمک دستگاه چاپ بنر انجام می‌شوند. همچنین چاپ بنر را می‌توانید روی مواد مختلفی مثل کاغذ، مقوا یا موارد دیگر و از طریق روش‌های دیجیتال یا لیتوگرافی به اجرا بگذارید. برای کسب اطلاعات تکمیلی در مورد نحوه چاپ بنر و آشنایی با نکات و روش‌های مختلف آن، لطفا در ادامه ما را همراهی کنید.

روش‌های چاپ بنر

قبل از اینکه مراحل چاپ بنر را بشناسید، بهتر است شما را با دو روش اصلی چاپ بنر آشنا کنیم که بیشترین کاربرد را در این زمینه دارند. این روش‌ها، عبارتند از:

چاپ بنر با روش دیجیتال

اگر بخواهیم پرینت بنر را در حداقل زمان انجام دهیم، چاپ بنر دیجیتال مناسب است. این شیوه از چاپ به دو صورت جوهر افشان و حرارتی انجام می‌شود؛ در نوع حرارتی از چاپ دیجیتال بنر، جوهر بنر در اثر حرارت، از محفظه چاپگر بیرون آمده و به حالت گازی تغییر شکل می‌دهد. با گذشت زمان کمی، این گاز‌ها دمای خود را از دست داده و برو روی بنر پیاده می‌شوند که به این صورت طرح مورد نظر را به وجود خواهند آورد.

مراحل چاپ بنر با روش جوهر افشان به این شکل است که بنر خام را وارد دستگاه می‌کنند، سپس با توجه به طراحی اولیه‌ای که به دستگاه داده‌ایم، جوهر افشانی در قسمت‌های مختلف صورت می‌گیرد تا طرح نهایی به وجود آید.


بیشتر بخوانید: مقایسه چاپ دیجیتال و چاپ سابلیمیشن


 

چاپ بنر با روش افست

لیتوگرافی یا چاپ افست، راه دیگری برای چاپ بنرهای تبلیغاتی و سایر انواع بنر است که در زمینه های مختلفی از آن استفاده می‌شود. نحوه انجام لیتوگرافی به این صورت است که در ابتدا جوهر از صفحه‌های خاصی به غلتک دستگاه چاپ منتقل شده و با خیس شدن غلتک‌ها، عملیات چاپ روی بنر صورت می‌گیرد. این روش سرعت خیلی خوبی دارد و معمولا زمانی به کار گرفته می‌شود که قصد داشته باشیم تعداد قابل توجهی بنر را به صورت یکجا و در زمان کوتاه آماده کنیم.


بیشتر بخوانید: مقایسه روش های چاپی افست، دیجیتال، ایندور و فضای باز


 

مراحل چاپ بنر

نحوه چاپ بنرهای تجاری و تبلیغاتی به این صورت است که شامل چند مرحله اصلی می‌شود. شما باید سعی کنید که اجرای ایده تبلیغاتی با کمک بنر را از طریق این مراحل پیگیری کنید تا کار شما به نحو احسن انجام شود. مراحل اصلی چاپ بنر شامل موارد زیر می‌شوند:

مرحله اول: طراحی بنر

در قدم اول لازم است طرح اولیه بنر را مشخص کنید. انتخاب طرح روی بنر بستگی به حوزه کسب و کار شما و ایده تبلیغاتی خواهد داشت که قرار است روی بنر چاپ شود. این مرحله شاید مهم‌ترین اقدام در طی مراحل چاپ بنر باشد که تا مدت زمان زیادی بازدهی تبلیغاتی بنر را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در صورت داشتن یک طراحی شیک و عامه پسند، رشد زیادی را در کسب و کار خود تجربه خواهید کرد.

مرحله دوم: ذخیره فایل طراحی

پس از طراحی بنر، لازم است فایل نهایی کار را در فرمت مناسب ذخیره کنید. بهتر است چند خروجی از کار خود بگیرید تا در ادامه با مشکل خاصی در این زمینه روبرو نباشید.

مرحله سوم: چاپ

در اقدام بعدی، فایل را به دستگاه چاپ می‌دهیم تا طرح مورد نظر را روی ماده انتخاب شده به عنوان جنس بنر، به اجرا بگذارد. موضوعات مربوط به کیفیت چاپ و کیفیت متریال مربوط به همین مرحله هستند و باید نکات مختلفی در حین چاپ رعایت شوند تا یک خروجی راضی کننده حاصل شود.

مرحله آخر: اصلاحات نهایی

بعد از اینکه چاپ انجام شد، یک بررسی کلی روی آن انجام می‌گیرد تا مشکلات مربوط به طراحی یا چاپ شناسایی شوند. معمولا در صورت رعایت نکات مهم، در این مرحله خطایی مشاهده نمی‌شود اما اگر بی دقتی شده باشد، ممکن است اشکالات پیش آمده ما را مجبور کنند که دوباره مراحل چاپ بنر را از اول انجام دهیم.

نکات مهم برای چاپ بنر

بهتر است در زمان طراحی بنر و پیگیری مراحل چاپ، نکات مختلفی را مدنظر قرار دهید تا در پایان یک بنر مناسب در اختیار شما قرار بگیرد.

  • هدف از چاپ بنر باید مشخص شود.
  • اگر در ایده یابی برای انتخاب طرح به مشکل خورده‌اید، نظر مخاطبان خود را ملاک قرار دهید.
  • نقاط قوت و مزایای مجموعه خود را در چاپ بنر به نمایش بگذارید.
  • متن‌های طولانی روی بنر ننویسید؛ تجربه نشان داده است که این کار می‌تواند آسیب زیادی به بازدید بنر شما بزند. بهتر است متن شما کوتاه باشد، و توضیحات طولانی را در ادامه و در قالب بروشورها و دیگر روش‌های بازاریابی به مخاطبان خود برسانید.
  • به این نکته توجه کنید که بازدیدکنندگان قرار نیست پای بنر شما بایستند و آن را نگاه کنند بلکه اکثرا در هنگام عبور آن را می‌بینند. پس شما برای اینکه توجه مخاطب را جلب کنید، فرصت زیادی نخواهید داشت و باید بتوانید در همان نگاه اول این کار را انجام دهید.
  • اگر بنر شما قرار است در ایران نصب شده و بازاریابی کند، بهتر است قالب آن را از راست به چپ و از بالا به پایین انتخاب کنید که مطالعه متن را راحت تر می‌کند.
  • در اجرای مراحل چاپ بنر، به صورتی پیش بروید که حداکثر کیفیت را رقم بزنید. هرگونه تصویر با برندی که بنر شما وجود دارد، لازم است که با نهایت کیفیت به نمایش گذاشته شود. در این صورت به بیننده القا می‌کنید که مجموعه شما برای نگاه مخاطبان ارزش قائل است که نشان دهنده اعتبار بالای مرکز شما خواهد بود.
  • باید در سراسر بنر شاهد یک هارمونی رنگی یک دست و هماهنگ باشیم. یک پیشنهاد خیلی خوب برای انتخاب رنگ‌های بنر این است که رنگ‌های لوگو اصلی خود را برای نوشتن متن و رنگ بک گراند استفاده کنید. البته در این زمینه به تضاد رنگی لازم برای خوانایی نوشته‌ها نیز توجه داشته باشید.
  • در نهایت به مخاطب یک راه ارتباطی نشان دهید. عدم ذکر کردن نشانی می‌تواند تا حد زیادی بازدهی بنر شما را کم کند اما در این زمینه نباید خیلی زیاده روی کنید. آوردن یک راه ارتباطی مثل شماره تماس یا آدرس ایمیل در این محل کافی خواهد بود.

خرید دستگاه چاپ از فروشگاه فبتاک

مراحل چاپ بنر، ساده هستند و برای اینکه بتوانید یک بنر با کیفیت را پرینت بگیرید، نیاز به دانش خاصی ندارید، فقط لازم است چند نکته را در حین این کار رعایت کنید. در حقیقت، کیفیت کار شما تا حد زیادی به دستگاه چاپ بنر بستگی دارد و اگر یک دستگاه مناسب در اختیارتان باشد، خروجی کار شما مطابق خواسته‌تان خواهد بود. بنابراین توصیه می‌کنیم خرید دستگاه چاپ بنر را از مجموعه فبتاک انجام دهید تا با دسترسی به یک دستگاه کاربردی، به راحتی هر بنری را لازم دارید به چاپ برسانید. مرکز فبتاک با فروش به روزترین تجهیزات چاپ بنر در خدمت شماست، همین الان می‌توانید محصول مدنظر خود را با بهترین کیفیت و قیمت مناسب از سایت فروشگاه سفارش دهید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *