خرید کلندر سابلیمیشن

امروزه با پیشرفت صنعت چاپ، دیگر چاپگر ها منحصر به چاپ عکس یا متن شما بر روی کاغد نمی باشد. در حال حاضر دستگاه های پیشرفته مانند کلندر سابلیمیشن قادر هستند عکس، متن یا طرح مد نظر شما را بر روی متریال های مختلف چاپ کنند و محصولات متنوعی را برای شما به ارمغان بیاورد که طی مصرف طولانی مدت از آن تغییری در کیفیت چاپ شما مشاهده نگردد.

در این مقاله قصد داریم راهنمای شما در انتخاب و خرید دستگاه کلندر سابلیمیشن باشیم.

انتخاب لباس با طرح های موجود در بازار گاهی اوقات ممکن است نتواند با سلیقه شما و مخصوصاً جوانان سازگار باشد. شاید طرحی ویژه، منحصر به فرد و خاصی مد نظرتان باشد. در واقع اینجاست که پیشرفت تکنولوژی درصنعت چاپ به کمک شما میاید. با دستگاه های چاپ سابلیمشین یا دستگاه چاپ پارچه می توانید به طرح دلخواه خود بر روی پارچه دست یابید. برای انجام این کار به دو دستگاه پلاتر و کلندر نیاز دارید که در ادامه به معرفی و تشریح کلندر سابلیمیشن خواهیم پرداخت.

چاپ سابلیمیشن

چاپ سابلیمیشن در واقع یک روش چاپ می باشد که در ابتدا لازم است شما طرح مد نظر خود را در نرم افزارهای مخصوص طراحی بوسیله کامپیوتر طراحی و آماده سازی نموده و طرح را بر روی کاغذ مخصوص این کار که کاغذ سابلیمیشن نام دارد چاپ نمایید، این مرحله توسط دستگاه پلاتر انجام می شود. حال باید طرحی که بر روی کاغذ مخصوص چاپ گردیده به وسیله حرارت و فشار مناسب به پارچه انتقال دهید که دستگاه کلندر سابلیمیشن وظیفه این عمل را بر عهده دارد.

دستگاه کلندر سابلیمیشن

اغلب کسانی که در صنعت چاپ پارچه و لباس فعالیت دارند بعنوان بهترین انتخاب از این دستگاه استفاده می نمایند. این دستگاه وظیفه انتقال حرارت و ایجاد فشار مناسب بوسیله غلطک های خود برای انتقال طرح از روی کاغذ سابلیمیشن به پارچه را بر عهده دارد.

برای چاپ به این روش باید یک پلاتر عریض داشته باشید که طرح مد نظر شما را بر روی  رول سابلیمیشن چاپ نماید، سپس پارچه و کاغذ همزمان وارد دستگاه کلندر شده و با ایجاد حرارت و فرآیند تصعید (تبدیل مستقیم جامد به گاز) طرح مد نظر را بر روی پارچه انتقال می دهد. انتقال حرارت در این دستگاه بوسیله ی روغن داغ بر روی غلطک ها انجام می شود که باعث می شود حرارت یکدستی داشته باشید و کیفیت خروجی بیشتر شود.

مزایای استفاده از روش چاپ سابلیمیشن

مزیت های عمده این روش نسبت به روش های قدیمی و سنتی، کیفیت، سرعت و انعطاف پذیری بیشتر می باشد.

همانطور که اشاره شد ابتدا شما طرح را بر روی کاغذ مخصوص چاپ می کنید پس می توانید عیوب و نواقص طرح را قبل از چاپ بر روی پارچه برطرف نماید که اینکار باعث باکیفیت تر شدن خروجی نهایی شما شده و یک طرح بدون عیب و نقصی را چاپ می نمایید.

سرعت تولید با روش سابلیمیشن به هیچ وجه قابل مقایسه با روش های قدیمی نمی باشد. شما با این دستگاه می توانید تیراژ تولید خود را بسیار بالاتر برده و در عین حال برای شما به دلیل کمتر بودن اصطحلاک دستگاه سود آوری بیشتری به دنبال داشته باشد.

بوسیله دستگاه کلندر سابلیمیشین شما می توانید طرح خود را بر روی انواع متریال از جمله کاغذ های بزرگ، پارچه های ساتن، مخمل ، ابریشم و… چاپ نمایید و طرح های مختلف و گوناگونی را ایجاد نمایید.

همچنین از این دستگاه برای چاپ روی پارچه با ابعاد مختلف میتوان استفاده کرد. یعنی از پرده و روتختی و روفرشی تا ابعاد کوچکتر مانند تیشرت همه با این دستگاه قابل چاپ هستند.

کاربرد های دستگاه سابلیمیشن کلندر

این دستگاه ها دارای قالب های متفاوتی است. با توجه به نوع چاپ این دستگاه و توضیحاتی که پیش از این ارائه شد در ساده ترین حالت ممکن این دستگاه در صنعت پوشاک جهت چاپ بر روی پارچه از جمله تی شرت، شال، روسری و حتی برای رو تختی و پارچه های مبل و پرده استفاده می شود.

پس می توان نتیجه گرفت این دستگاه یک دستگاه چند کاره می باشد که بر حسب سلیقه شما می تواند محصولات مختلفی تولید نماید. اگر کمی سلیقه و نوآوری در کار خود داشته باشید با همین یک دستگاه می توانید چندین محصول مختلف را تولید و روانه بازار نمایید تا بتوانید طیف وسیعی از بازار را در اختیار خود بگیرید و از تک محصول بودن رها شوید.

خرید دستگاه کلندر سابلیمیشن

اگر شما در صنعت چاپ هستید یا تازه میخواهید پا در این عرصه بگذارید باید اطلاعات کافی در مورد انتخاب دستگاه های خود داشته باشید تا با کمترین ضرر بتوانید بیشترین بهره وری را از آن ببرید. انتخاب دستگاه کلندر سابلیمیشن یک کار تخصصی می باشد و نیازمند تجربه اما ما به اختصار گوشه ای از این تخصص را در اختیار شما قرار می دهیم. برای انتخاب و خرید کلندر سابلیمیشن لازم است چند مرحله انجام شود:

  • مرحله اول

همانطور که اشاره شد در صنعت چاپ برای انتقال طرح بر روی پارچه در ابعاد بزرگ بهترین انتخاب دستگاه کلندر سابلیمیشن است، اگر می خواهید در این حوزه فعالیت نمایید بهترین انتخاب شما همین نوع دستگاه می باشد اما لازم هست تحقیق کنید که آیا واقعا نیاز به این نوع دستگاه دارید یا خیر؟ در صنعت چاپ دستگاه های مختلفی وجود دارد که برای کارهای مختلفی می باشد، عدم آشنایی تناسب محصول و دستگاه می تواند ضرر غیر قابل جبرانی به شما وارد نماید.

  • مرحله دوم

اول فکرکنید که چه محصول یا محصولاتی را می خواهید تولید نمایید و برای چه کاری میخواهید از این دستگاه استفاده کنید. دستگاه کلندر سابلیمیشن برای چاپ در ابعاد مختلف، از ابعاد بزرگ مثل روفرشی تا ابعاد کوچتر مثل روسری قابل استفاده است. پس نسبت به اندازه کارگاه و محصول تولیدی خود، دستگاه مورد نیاز را انتخاب نمایید، در غیر اینصورت ممکن است با خرید دستگاه کلندر سابلیمیشن نامناسب مشکل کمبود فضا و عدم استفاده از حداکثر قابلیت دستگاه مواجه شوید.

  • مرحله سوم

دستگاه کلندر سابلیمیشن از مواد جانبی مختلفی مثل کاغذ و مرکب سابلیمیشن برای چاپ استفاده میکند. در طول زمان باید بودجه این موارد را در نظر بگیرد. بودجه خود را مشخص کنید و محدوده ای برای هزینه خرید دستگاه کلندر سابلیمیشن مشخص نماید و سپس سعی کنید چندین دستگاه مختلف از برند های مختلف که با بودجه شما تناسب دارد را از لحاظ کارایی و ابعاد مورد نظر خود بررسی نمایید.

  • مرحله چهارم

 پس از طی کردن مراحل فوق کیفیت چاپ دستگاه را بررسی کنید و یک تست از چاپ آن گرفته و دقت کنید که آیا مورد رضایت شما هست یا خیر؟ آیا سرعت تولید دستگاه با اهداف شما مطابقت دارد؟ آیا دستگاه می تواند بر روی مدیا انتخابی شما چاپ کند و به آن آسیبی نرساند؟

  • مرحله آخر

سعی کنید از یک فروشگاه معتبر که دارای خدمات پس از فروش هست خرید خود را انجام دهید و پس از انتخاب دستگاه حتماً مراحل نصب را به شرکت و متخصصین این کار بسپارید و از آنها بخواهید که به شما آموزش های لازم برای انجام کار با دستگاه را بدهند. نگران نباشید کار با این دستگاه بسیار آسان می باشد.

در پایان

امیدواریم با طی کردن این مراحل بتوانید بهترین انتخاب را داشته و در حوزه فعالیت خود بتوانید رشد چشم گیری داشته باشید. اگر هنوز در انتخاب دستگاه تردید دارید می توانید با کارشناسان شرکت فبتاک تماس حاصل نموده و برترین و به روزترین ماشین آلات چاپ همچون دستگاه چاپ پارچه، دستگاه کلندر سابلیمیشن، دستگاه پرس حرارتی و انواع ملزومات چاپ همچون کاغذ سابلیمیشن و جوهر سابلیمیشن را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت تهیه نمایید.

بدون شک شرکت فبتاک در زمینه فروش دستگاه های چاپ پارچه و متعلقات آن می‌تواند بهترین گزینه برای خرید دستگاه کلندر شما باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان ما در تماس باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *